Minőség- környezetközpontú- Munka- és Egészségvédelmi Politika
Általános célkitűzésünk, hogy tevékenységünkkel hosszú távon elnyerjük vevőink elismerését, Társaságunk neve egyben garanciát jelentsen azok számára, akik igénybe veszik szolgáltatásainkat, piaci pozíciónk folyamatos erősödjön, biztonságos jövőt tudjunk teremteni és dogozóink boldogulását elősegítsük.
Célunk, hogy vállalatunk az alkatrészgyártás területén jelentős szerepet töltsön be Magyarországon, előtérbe helyezve az erőforrások hatékony kihasználásával a környezettudatossági szempontokat, továbbá az egészséges és biztonságos munkahely iránti elkötelezettséget.
Tudjuk, hogy célkitűzéseink teljesítése, vevőink elégedettségének folyamatos növelése, a minőség- környezet-, munka- és egészségvédelem középpontba állításával érhető el.
Ennek érdekében:
- • meghatároztuk minőségcéljainkat, MEB céljainkat, környezetvédelmi céljainkat és programunkat,
- • A társaság vezetése és minden munkatársa elkötelezett, hogy a megrendelések hibátlan és versenyképes teljesítésével biztosítsa a jelenlegi és jövőbeni üzleti partnereink megelégedettségét.
- • A vevőinkkel való kölcsönösen előnyös kapcsolatok kialakítását a saját felelősségünknek tekintjük.
- • Annak érdekében, hogy vevőink teljes mértékben elégedettek legyenek, elkötelezettek vagyunk tevékenységünk és a bevezetett Minőségirányítási rendszert folyamatos fejlesztése iránt.
- • Minőségképességünk emelését a minőségpolitikánkra alapozott rövid és hosszú távú minőségi célok megvalósításával, a megelégedettségre épülő folyamatos javítással biztosítjuk, melyet tudatossági képzésekkel, hibajavító és megelőző intézkedésekkel érünk el.
- • Szakképzett munkaerő biztosítása érdekében szakmunkás tanulók oktatását végezzük,
- • Biztosítjuk a szükséges infrastruktúrát és munkakörnyezetet.
- • Fontosnak tartjuk a munkahelyi egészség- és biztonság, valamint környezetvédelem terén támasztott megfelelési kötelezettségünk teljesítését, az egészségtudatosság és a környezettudatosság érvényesítését tevékenységeink vonatkozásában,
- • Az érvényben lévő IATF 16949, ISO 14001 és ISO 45001 szabványok követelményeit teljesítő folyamatorientált, hatékony Minőség- Környezetközpontú- Egészség- és Munkavédelmi irányítási rendszert vezettünk be és működtetünk.
Tudjuk, hogy politikánk gyakorlati megvalósítása csak a vezetés elkötelezett és személyes példamutatása mellett, a munkavállalók teljes körű bevonásával közösen érhető el.
A vezetés elvárja, hogy minden dolgozó a maga területén munkájával járuljon hozzá a politikánk gyakorlati megvalósításához.
Társadalmi felelősségvállalás keretében alapítványokat támogatunk.
Székesfehérvár, 2021.10.28.
Gotthárd Imre
ügyvezető
Cégünk története
Cégünk 2003-ban alakult. A dinamikusan fejlődő magánvállalkozás kezdetben CNC programozással, technologizálással, majd CNC gépkezelés oktatással, gépek beüzemelésével, foglalkozott. Fő tevékenységi köre mára általános fémforgácsolási munkák végzése, autó-, műszer- és bútoripari forgácsolt alkatrészek gyártása, célgépek tervezése és gyártása. Jelenleg a cég területe 2.200 m2, 110 fős létszámmal és 41 db CNC géppel dolgozunk saját tulajdonú gyártócsarnokban.
Tények a GIGA 2003 Kft.-ről
A GIGA 2003 Kft. székhelye és telephelye egyaránt Székesfehérváron (Magyarország) van. A telephely 2013 decemberéig egy bérelt gyártócsarnok (1.300 m 2 ) volt. A vállalat saját telephelye (1.500 m 2 ) 2013. 12.10-én került átadásra szintén Székesfehérváron, az Alba Ipari Zónában.A vállalat esztergált és mart forgácsolt alkatrészek gyártásával foglalkozik. 100%-ban magyar tulajdonú a vállalat, tulajdonosi szerkezetét az ábra mutatja. A GIGA 2003 Kft. ügyvezető igazgatói egyben a tulajdonosok: Gotthárd Imre és Gotthárd András.
2012-ben a vállalat teljes bevétele meghaladta a 621 millió forintot, több, mint 60 munkavállalót foglalkoztatott és 27 CNC gépet üzemeltetett. 60 alkalmazottjából 8 fő szellemi és 52 fő fizikai dolgozó. 2013-ban 75-80 fővel és 30 CNC géppel üzemel.
A társaság története
A GIGA 2003 Kft. nevéből is adódóan 2003-ban kezdte meg működését. A vállalat neve a tulajdonosok monogramjaiból alakult ki Gotthárd Imre, Gotthárd András. A név magában foglalta a célt is, egyszer nagyok szerettek volna lenni. A kezdetekben egy CNC géppel indult el a termelés egy kicsi, bérelt csarnokban, ahol az eszterga csak keresztben fért el. Tevékenységünk részletes leírását lásd: Piacok, termék/szolgáltatás, vevői kör témakörnél. Az újabb és újabb munkák elnyerésével bővítésre volt szükség, így a következő két gépet 2004-ben vásárolták meg. 2005-ben újabb bővítés következett. Ekkor már 6 géppel 6 fő dolgozó dolgozott. A mellékelt ábra mutatja a gépek és a dolgozók létszámának alakulását. A kezdeti anyagi nehézségek csak használt gépek vásárlását tették lehetővé.A 2008-ban kirobbanó válság sem tudta a fejlődési folyamatot megtörni. A vezetés kitartó munkával fenn tudta tartani a szervezet működését. Sajnos 2009-ben leépítéseket kénytelen volt végrehajtani, de árbevételét még a megpróbáltatások ellenére is, kis mértékben növelni tudta. A töretlen fejlődés során a vezetőség 2010-ben elhatározta, hogy ezentúl csak új gépeket fog vásárolni. Ezekkel a gépekkel kevesebb karbantartás és gépállási idő érhető el, ami a termelés szempontjából kedvező. Az Európai Uniós források megnyílásával a vállalat számos nyertes pályázattal büszkélkedhet, ami a gépvásárlások finanszírozását megkönnyítette.
2010-ben indult el az új termelésirányítási rendszer, a Factory Master használata, ami a gyártás nyomon követhetőségét növelte. Az elmúlt évek során a rendszer használata egyre több területre terjedt ki, ma már a szerszámkiadás is a rendszerben történik munkalapra, és SPC méréseket is végzünk a rendszerben.
2006-ban az ügyvezetők elhatározták, hogy saját gyártócsarnokot építenek. Ennek támogatásához 2011-ben megfelelő lehetőség nyílt Európai Uniós forrás bevonására. Sikeres pályázat készítésével közel 50 %-os támogatást nyert a vállalat. 2013. december 10-én átadásra került az új telephely, és a teljes átköltözés is megtörtént még 2013-ban.
A stabilitás fenntartása érdekében folyamatosan bővül a vevők köre, az autóipar mellett egyre több alkatrészt gyártunk szivattyúkhoz és műszeriparba, bútoriparba, és az új, megerősödni látszó takarítógépekhez is. Emellett az export árbevételhez viszonyított aránya is egyre emelkedik. 2011 óta tudatosan zajlik a szervezetfejlesztés. 2012-ben három szervezetfejlesztő tréningen vett részt a vállalat 25 dolgozója, ami többek között a konfliktuskezelést segített elsajátítani, és a csapatmunkát erősítette. 2013-ban három házi szervezésű tréninget tudhatunk magunk mögött, aminek sikere további hasonló programok szervezését vetíti előre. A csapatmunka alkalmazását rendkívül hasznosnak és bevált módszernek tartjuk, az eddigi tapasztalatok alapján eredményesen alkalmazza a vállalat.
A vállalat 2010-ben vállalkozott egyik nagy vevőjénél, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft-nél Beszállítói Kiválóság Programban való részvételre. A program eredményeként a vállalat nagy fejlődésen ment keresztül, a vevővel tartott kapcsolat erősödött és a program résztvevői között létrejött egy egymást kölcsönösen segítő, nyílt, gyümölcsöző kapcsolat.
A program sikeres zárásaként a vállalat elnyerte az Elkötelezettség a Kiválóságért díjat. A program sikerességét látva a vállalat jelenleg a következő, SEP 2 (Supplier Excellence Program) szinten dolgozik. A program Európában egyedülálló.
2013-ban az ügyvezetők kitartó munkájuknak köszönhetően elnyerték az év vállalkozója díjat egy banki elismeréssel egyetemben Fejér megyében.
A szervezet stratégiája, fő kihívások
A GIGA 2003 Kft. célkitűzése:A közepes- és nagy szériás CNC forgácsolt termékek piacán meghatározó szerepet betölteni, a magas szintű elvárásoknak megfelelni folyamatosan fejlődő technológiával és gyártó eszközökkel, nyitottsággal a stabilitás fenntartása mellett.
- Jövőkép:
- A belső folyamatok fejlesztése annak érdekében, hogy a vevőhöz megfelelő áron megfelelő minőségű termék és információ időben jusson el, ezen keresztül növelni a vevői elégedettséget.
- A dolgozói elégedettség növelése a szervezet fejlesztésével, megfelelő létszámú és megfelelő szakmai tudással rendelkező elkötelezett dolgozókkal, akik nyitottak a fejlődés lehetőségére és a csapatban való munkára.
- Hosszú távú a bizalmon alapuló kapcsolatokat ápolunk és építünk partnereinkkel.
- A fenntarthatóságot beépítjük mindennapi tevékenységünkbe, annak a környezetre, társadalomra gyakorolt hatásait, dolgozóink széleskörű bevonásával.
Mottó: Nyitottság a fejlődésre, mely jó kollektívával és karrierlehetőséggel, fenntartható fejlődés mellett érhető el.
Stratégia
A stratégiaalkotás vállalatunknál jelentős átalakuláson ment keresztül, a korábbi években a stratégiát a két vezető alkotta meg, az Ő fejükben voltak meg a célok, és az ahhoz vezető út. A szervezet gyors és nagy fejlődése mára nem teszi lehetővé, hogy ez a terület csak a két vezető feladata legyen. Így, a vállalat eddigi életében először a stratégia megalkotása egy csapat feladata volt, és nem csak a két vezetőé. Ez az első olyan dokumentum, amiben a felelősség nem csak a két vezetőt terheli, hanem egy kisebb csoport felel a stratégia sikeres megvalósításáért. A korábbi stratégiaalkotástól eltérően stratégiai projektek kerülnek meghatározásra csapatmunkában. A projekteket a külső és belső körülmények figyelembe vételével, SWOT analízis elkészítése után jelöltük ki. Az egyes projektekhez felelősöket rendeltünk hozzá, akiknek beszámolási kötelezettsége lesz a projekt haladásáról. A folyamatokat ők fogják irányítani. Szükség esetén a vezetés beavatkozik a folyamatokba, és a helyes útra tereli. A megvalósítás során minden munkavállaló tehet javaslatot, ezzel segítve a megvalósulást. A projektek kiválasztása és a felelősök kijelölése megtörtént. A megvalósításra 3 év áll rendelkezésre, és évente lesz egy nagy áttekintés az addig végbement tevékenységekről, változásokról és azok eredményeiről.Fő kihívás:
Következő kihívást a csarnok bővítése fogja jelenteni, melyhez pillanatnyilag a legoptimálisabb pályázati konstrukció megtalálása, megpályázása zajlik. Emellett egyik nagy vevőnknél egy nagy munkáért dolgozunk. 2014 év elején jönnek auditálni az új üzemet, és bízunk benne, hogy ebben az új környezetben, és a leadott árainkkal megfelelünk és elnyerhetünk egy olyan munkát, ahol már beépülő autóipari alkatrészek gyártását is végezhetjük.További kihívást jelent a több lábon állás erősítése, valamint szeretnénk TIER 1-es beszállítók lenni.
Piacok, termék/szolgáltatás, vevői kör
A GIGA 2003 Kft. forgácsolt (mart és esztergált) alkatrészeket előállító termelő vállalat. Vevőink nem a végfelhasználók. Forgalmunk nagy részét az autóipar teszi ki. Alkatrészeink a legkülönfélébb autókba épülnek be (pl.: BMW, Audi, Porsche, Ferrari, Volkswagen, Suzuki, stb.). Jelenleg TIER 2-es szintre gyártunk, célunk a TIER 1-be való bekerülés.
A vevőtől kapott pontos specifikáció alapján készítjük termékeinket, ezzel a vevő igényeit kielégítve. A vállalat nyitott a vevővel közös fejlesztésekre. Vannak olyan alkatrészeink, amelyeknek a funkcióját ismerve a gyártási technológiát módosítani, optimalizálni lehet. Vevői kapcsolatainkat folyamatosan erősítjük. Ennek egyik formája, hogy több alkalommal jártunk vevőinknél tanulási céllal. A vevővel történt előzetes egyeztetés után célirányosan egy területet néztünk meg, ahol vállalatunk fejlődni szeretne. A jó gyakorlatok megtekintése után több hasznos módszert valósítottunk meg. Ezzel a vevő egy jobban működő és precízebb beszállítót kapott, szervezetünk pedig újabb fejlődésen ment keresztül.
A vállalat fő profilja a nagy szériák gyártása, ezért is építünk ki minden vevőnkkel hosszú távú kapcsolatokat és lehetőség szerint szerződést is kötünk. Célunk, hogy ezen a piacon a Közép- Magyarországi régióban részesedésünket növeljük, s a vállalat neve egyfajta pozitív garanciaként szolgáljon az általa előállított termékekre vonatkozóan. Eddigi vevőinknél szeretnénk további szériaalkatrészek gyártását elnyerni, ennek érdekében szervezetünket és gépparkunkat is folyamatos fejlődés jellemzi.
A vállalat bevételének évről-évre nagyobb részét teszi ki a szivattyúalkatrészek gyártása. Cél ennek az üzletágnak a tovább erősítése, mellyel a több lábon állás erősödik. Ezen piacon szintén nem a végfelhasználó a vevő.
A két nagy területen kívül alkatrészeket gyártunk bútoriparba, műszeriparba és takarítógépekhez szintén. Ezeket a területeket is erősíteni szeretnénk. A takarítógép-alkatrészek piaca körülbelül egy éve nyílt meg számunkra. Mára sikeres bemintázásokat tudhat a cég maga mögött, és több projektben elindult a szériagyártás is.
Ezen belföldi piacok mellett a vállalat exportja is bővülőben van. Jelenleg Ausztriába, Hollandiába, Szlovákiába és Dániába gyártunk a fő iparágakba.
A vállalat folyamatos fejlődésének köszönhetően a vevők száma stabil és a piaci részesedés is növekszik, ezzel együtt az export is bővül.
A fő irányvonalak mellet célgépek tervezése és kivitelezése is megtalálható a profilban. Több alkatrészmosógépet készítettünk már egyik nagy autóipari vevőnknek, legújabb kihívás most egy rezgőadagoló gép egy új autóipari vevőnek, aki potenciális piacot jelenthet a későbbiekben.
Gyártott alkatrészeink palettája tehát nagyon széles, de mindig a vevő igényeihez igazodó, egyedi termékek gyártását foglalja magában.
Szervezeti működés, partnerek és beszállítók
Az alábbi ábra a vállalat érintetti körét mutatja:
A GIGA 2003 Kft. összlétszáma megközelítőleg 80 fő (ez függ a diákok és a kölcsönzött munkaerő nagyságától). A szervezeti ábrán látható a felépítés.
A vállalat 30 CNC géppel rendelkezik. Ezekkel a legkülönfélébb marási és esztergálási munkákat is képesek vagyunk elvégezni. A géppark többféle technológia alkalmazását is lehetővé teszi, ezért gyártási képességünk szerteágazó. A legtöbb, a vevő által igényelt feladatot el tudjuk végezni. Az új technológiák keresése folyamatos. Az alapanyagok tekintetében is széles a paletta. A különleges műanyagoktól, az alumíniumokon és rezeken (vörös és sárga egyaránt) keresztül a speciális rozsdamentes alapanyagokig meg tudunk munkálni minden minőséget.
A vállalat folyamatait ésszerűen építette fel. Az anyagáramlás egyenes pályán történik. Az alapanyagraktár az üzem végén található, ide érkezik be a nyersanyag. Ez után a daraboló állomás következik, amennyiben az alapanyagot darabolni szükséges. Ez után útjára indul az anyag az üzemben. A minőségellenőrök folyamatosan ellenőrzik a folyamatokat, munkadarabokat. A megmunkálási fázisok befejeztével a pálya záró pontja a mosóállomás. Itt a munkatársak elvégzik az alkatrészek tisztítását, majd csomagolását. A kiszállítás időpontjától függően az alkatrészek a kiszállítandó területre, vagy a készáruraktárba kerülnek.
A kiszállításokat nagy részben vállalatunk végzi. Csak a nagyobb tételek és a külföldi áruk szállításával bízunk meg külső vállalkozásokat.
A beszerzés két fő ágra oszlik: alapanyagok és segédanyagok. Mindkét esetben élünk a versenyeztetéssel. Az alapanyagot több nagy beszállítótól vásároljuk. Bizonyos nagy mennyiségek esetében lekötéseket alkalmazunk. Van olyan speciális alumínium alapanyagunk, amelyet a beszállító kifejezetten a mi gyártásunkhoz gyárt. A beszállítói kapcsolataink is nagyon fontosak a vállalat életében.
Felületkezeléseket, hőkezeléseket is beszállítókkal teljesítjük. Számos partnerünk van, akik a legkülönfélébb felületkezeléseket is képesek kivitelezni.
Számlavezető bankunkkal és további pénzügyi szervezetekkel is kitűnő kapcsolatokat ápolunk. Ezek elengedhetetlenek a vállalat életében.
Jó partnerkapcsolatot alakítottunk ki több szakképző intézménnyel és a munkaügyi központtal is. Ezek a kapcsolatok megkönnyítik a szakemberellátást és utánpótlást. Több olyan főállású alkalmazottunk van, aki pályáját szakmai gyakorlatos diákként kezdte vállalatunknál.
Társadalmi felelősségvállalás keretein belül évente három alkalommal adományozunk elsősorban gyermekekkel foglalkozó alapítványok részére. 2013-ban a nagycsaládosok részére gyűjtést szerveztünk, melynek keretein belül sok ruha és játék gyűlt össze. Szintén ebben az évben bevezettük az autómentes hetet is (amennyiben egy dolgozó a kijelölt héten legalább két alkalommal tömegközlekedéssel, vagy kerékpárral érkezett munkába, utalványban részesült. Szakmai gyakorlatos diákok részére folyamatosan biztosítunk gyakorlati lehetőséget tudásuk bővítésére.
3 fő megváltozott munkaképességű munkavállalót is alkalmazunk, számunkra is biztosítjuk a rugalmas munkaidő lehetőségét is.
Menedzsment struktúra és működés
A stratégiai irányítás az ügyvezetők feladata. A kis szervezet miatt a legtöbb feladat az ő kezükben összpontosul, és a nagyobb döntéseket is ők hozzák. A stratégiaalkotás és megvalósítás folyamata jelenleg megújulóban van. Az 2013-tól stratégiai projektek megvalósításával fog megvalósulni a vállalati stratégia, mely 3 évet foglal magában.
- A vállalat értékei 2013-ban kerültek pontos meghatározásra. Ezek a következők:
- kollektivitás
- stabilitás
- fejlődés
- karrier
- nyitottság
- fenntarthatóság
Ezek mentén az értékek mentén tevékenykedik a vállalat. Ez abban is megmutatkozik, hogy megfogalmazásukban a teljes szervezet minden dolgozója részt vehetett és közös döntés eredményeképpen kerültek kiválasztásra.
Kulcs menedzsment fórumunk a vezetőségi megbeszélés, mely heti rendszerességgel kerül megtartásra. Itt az egyes osztályok, területek vezetői vesznek részt, és mondják el az épp aktuális legfontosabb feladataikat. A következő alkalommal az új feladatok mellett a korábbiak állásáról is beszámolnak. Az irányítást termelésirányítási rendszerünk is nagyban segíti, hiszen egy olyan rendszert működtetünk, mely kimondottan termelő vállalatok számára készült, és a több éves használat eredményeképp egyre jobban a mi szervezetünkre van szabva. Könnyen nyerhetünk adatokat minden területről.
A vállalat sikerrel alkalmazza a jó gyakorlatokat. Ezeket a jó gyakorlatokat jelenlegi partnerektől vesszük át saját szervezetünkre szabva. Ezen tevékenységünkhöz vevőink részéről teljes bizalmat és nyitottságot kaptunk.
Jelenlegi kihívások:
Jelenlegi kihívások közé tartozik az új telephely használatba vétele, amint azt a fentiekben leírtuk. Emellett kihívást jelent a teljesen új stratégiaalkotási és végrehajtási folyamat. További kihívás a megnövekedett termelés, forgalom szervezeti követése, menedzselése és koordinálása.
Jelenleg a fő kihívást az új, saját tulajdonú üzem létrehozása, és a termelés abba történő áttelepítése jelenti. A létesítéshez Európai Uniós támogatást igényeltünk és nyertünk is. Az új épület átadása 2013. december 10-én zajlott. A gépek átköltöztetése nagy feladat volt, hiszen mindezt a lehető legkisebb termeléskiesés mellett kellett kiviteleznünk. A költözésre való felkészülés már elkezdődött hónapokkal korábban. A megoldáshoz ez esetben is csapatmunkával kerültünk közelebb. Összegyűjtöttük a fő feladatokat, és kifüggesztettük, hogy bármely kolléga hozzá tudjon szólni, javaslatot tudjon tenni. A kivitelezéshez mindenképpen csapatokat kellett kialakítanunk (egy csapat kiköti a gépeket a régi telephelyen, egy csapat az új telephelyen beüzemeli, és elkezdi a próbagyártást, egy csapat a régi telephelyen takarít, a másik az új telephelyen a helyére teszi az egyéb, termeléshez és munkához szükséges eszközöket). Erre a feladatra terv szerint összesen egy hét állt rendelkezésre, így alapos előkészületeket igényelt, hogy a költözéskor gördülékenyen haladhassanak a folyamtok. A gépek a tervezetthez képest rövidebb idő alatt, mindössze négy nap alatt már az új telephelyen voltak. Mindezt a csapatok összedolgozásának köszönhetjük. Ez is a csapatmunka fontosságára hívja fel a figyelmet. A feladat még nincs befejezve, hiszen az új környezetet „be kell laknunk”.